Crownd_real_estate-Kolor – ciemne_1logo_footer_newlogo_footer_newCrownd_real_estate-Kolor – ciemne_1
  • O NAS
    • KIM JESTEŚMY
    • CO ROBIMY
    • FAQ
  • NASZE PROJEKTY
  • CHCĘ FINANSOWAĆ
  • POTRZEBUJĘ FINANSOWANIA
  • NEWS
    • MEDIA
    • BLOG
  • KONTAKT
NASZE PROJEKTY
✕
Crowdfunding udziałowy a crowdfunding pożyczkowy
20 listopada 2019
Crowdfunding – finansowanie społecznościowe od podstaw
26 listopada 2019
Published by Crowd Real Estate on 25 listopada 2019
Categories
  • Blog
Tags
CROWD REAL ESTATE

Crowdfunding - dla kogo?

W ostatnim czasie zaobserwować można dynamiczny wzrost zainteresowania crowdfundingiem, jako źródle pozyskiwania kapitału na rozwój określonego przedsięwzięcia. W Polsce i na świecie sukcesywnie zwiększa się liczba wyspecjalizowanych platform, za pomocą których pomysłodawcy (beneficjenci) są kojarzeni z potencjalnymi inwestorami.
Zjawisko to nie powinno budzić zdziwienia biorąc pod uwagę, że crowdfunding stanowi niezwykle atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnych metod finansowania działalności przedsiębiorstw takich jak kredyt bankowy, fundusze Venture Capital czy upublicznienie spółki na giełdzie. Co do zasady, w ramach finansowania społecznościowego można pozyskiwać kapitał na realizację jakiegokolwiek przedsięwzięcia jednak w praktyce metoda ta wzbudza największe zainteresowanie wśród:
  • “pionierów”, czyli głodnych kapitału spółek wysokiego ryzyka oferujących nowatorskie produkty lub usługi;
  • lokalnych biznesów posiadających zintegrowaną społeczność́ czyli spółek z branży odzieżowej, spożywczej, kosmetycznej. W kampanię chętnie inwestują ̨sami klienci spółki, z sympatii do marki, lokalnego patriotyzmu i szansy na otrzymania dodatkowych zniżek na produkty lub usługi.
  • rozwinięte spółki, o ugruntowanej pozycji rynkowej, dla których crowdfunding jest szansą na zweryfikowanie swojej wyceny rynkowej i zapotrzebowania na dany produkt lub usługę metodą tzw. mini-IPO, czyli małej oferty publicznej przed właściwym upublicznieniem spółki na giełdzie.
Z uwagi na fakt, że wpłaty w ramach kampanii crowdfundingowych oscylują zwykle między kilkoma a kilkudziesięcioma tysiącami złotych, metoda ta nie jest przeznaczona do finansowania bardzo zaawansowanych, kapitałochłonnych projektów takich jak budowa elektrowni czy autostrady. Z drugiej strony, niski próg wejścia jest szansą na ulokowanie środków dla inwestorów indywidualnych dysponujących niewielkim budżetem, którzy w innych okolicznościach nie mogliby partycypować w rozwijaniu określonego przedsięwzięcia.
Dodatkowo, obserwacja kampanii crowdfundingowych zakończonych sukcesem prowadzi do wniosku, że inwestorami w dużej części przypadków są również osoby wierzące w potencjał danego projektu - oceniają go nie tylko za pomocą analizy finansowej i prognozowanych korzyści materialnych lecz również przez pryzmat tak zwanej emocjonalnej stopy zwrotu, czyli satysfakcji związanej z uczestnictwem w ciekawym, innowacyjnym projekcie, nawet gdy nie osiągnął on komercyjnego sukcesu. Dzięki temu finansowanie inwestycji w ramach crowdfundingu może przyczynić się do zwiększenia grona potencjalnych inwestorów.

Najnowsze wpisy

  • Rozporządzenie ECSP a ochrona inwestorów 24 marca 2021
  • Kup pan cegiełkę, czyli pączkują platformy do inwestowania w domy, sklepy i biurowce. Jest ryzyko, jest zabawa. Zamiast REIT-ów 28 lutego 2020
  • Crowdfunding podbija rynek nieruchomości 28 lutego 2020
  • Crowdfunding pożyczkowy – Mariusz Mikulski i Piotr Miłak 28 lutego 2020
  • Finansowanie społecznościowe 10 stycznia 2020
Share
1

Podobne wpisy

24 marca 2021

Rozporządzenie ECSP a ochrona inwestorów


Czytaj więcej
10 stycznia 2020

Finansowanie społecznościowe


Czytaj więcej
20 grudnia 2019

Crowdfunding nieruchomości


Czytaj więcej
ul. Grzybowska 4/u-7A
00-131 Warszawa, Polska
+48 517 105 775 +48 511 248 638
info@crowdrealestate.pl
Nota prawna  |  Polityka Prywatności  |  Mapa strony
    NASZE PROJEKTY